Back Back Back to The Start

Hola Chicas!
Jag sitter och funderar på varför alla husfasader här i Skottland måste vara gråa eller jättegråa. Vad tänkte man med när man byggde en stad full med asfalt, betong, grått, gråa, grå, jättegrått! Tycka vad man vill om alla kantiga moderna halvkonstiga hus som byggs runtomkring i Svea men hallå? hur snyggt är det med en hel stad full med betongmonster.
Nu har jag precis slängt in lite potatis och fiskpinnar i ugnen och väntar på att få hälla i mig lite lunch. Sedan ska man traska ner mot staden för sin dagliga jobbvandring. Det börjar bli halvtråkigt att leta jobb efter jobb efter jobb. Det är nästan så jag funderar på att åka upp till Aberdeen och jobba några veckor på en farm där. Min barndomsvän Dayo säger nämligen att det är ganska kul. Saken är den att då är man bara ledig en dag i veckan vilket är lite surt för man vill ju tillbaka till Dundee lite då och då med.
Vissa jobbkedjor kräver att man hämtar en jobbansökan och fyller i ett papper med massvis utav frågor. Frågorna på dessa papper varierar ganska mycket men gemensamt för dem är att det kommer alltid en fråga som är helknäpp. Igår när jag fyllde i till en mataffär i närheten så kom frågan: Har du fått fängelsestraff som du ännu inte avtjänat?, I varje ansökan så frågar dom också om tidigare jobb och exakt hur mycket jag har tjänat? Gör dom det i Sverige också eller är det bara en konstig UK-sak? Men den värsta frågan var nog ändå på skattepaprena där det stod : Är någon utav personerna i hushållet medlem i en religiös grupp vilka sysslar med, böner, övertygelse, utbildning eller frielse från lidande hos dem som har en inkomst eller är beroende av samhället för dennes materiella behov.

Det får mig att tänka lite på vår video OH GUD


Kommentarer
Postat av: Ewe
2009-10-20 @ 16:35:57
URL: http://rankingeve.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0