Blir barn bortskämda av att man tar upp dem när de skriker?

I så fall så blir det inga utav ungarna på badstranden bortskämda.
 

Igår var en riktigt bakisdag. Jag vet inte om jag är den enda men jag känner att det är gymt onödigt att festa på en fredag och ligga utslagen på en lördag! Söndagar är ju ändå den dagen man önskar man kunde gräva ner sig och då kan man lika gärna ligga utslagen då. Så denna helg bestod utav en sjukt rolig fredag och fredagskväll, en bortsovd lördag och en sur söndag, summa sumarum, helt okej. Igår satte jag mig för första gången på flera månader på min cykel och rullade bort till hjulsbrobadet för att bara ta det lugnt och sova/sola bort den alkohol jag fortfarande hade i kroppen. Det gick enligt planen innan Victoria, en bortskämd, uttråkad, jobbig snorunge fann det väldigt roligt att reta mig. Hon flöt runt under bryggan som i hjulsbro är en bra bit över vattnet och roade sig med att slå på bräderna jag låg på. Hon fann också någon kontig amusement i att skvätta vatten, kasta sten och dra tjejerna i håret. Efter ca femtio minuter så fick det vara nog och okänd mamma 40 som låg bredvid mig röt: Nu vill jag att du slutar upp med det där och hittar någon annan stans att leka. Är det inte det som kallas civilcourage?

Dagen idag spenderades med lika charmiga ungar i KFUM-badet som antagligen fått lära sig att skrika till sig uppmärksamhet. Missförstå mig rätt, jag tycker jättemycket om barn så det är inte det. Men det finns vissa dagar då man önskar det var lagligt att smyga ner ett sömnpiller i vällingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0