Höstdepression

Jag läste nyss en artikel om hur mörkret påverkar oss. På hösten ökar nämligen antalet deprimerade människor och det har med den årtidsrelaterade depressionen att göra. Jag känner igen mig själv väldigt mycket i det här och jag märker stor skillnad i hur jag mår på hösten jämfört med våren. Däremot måste jag säga att mörkret inte är lika frustrerande i det här landet som det är i Sverige. Det kan bero på att här skiner solen oftare än vad den gör i Sverige under hösten. Men om en månad så blir det bara ljusare och ljusare vilket ska bli helt underbart!
Jag föredrar det svenska sommarljuset framför höstmörkret.

Kommentarer
Postat av: Cicci
2009-11-19 @ 19:53:02
URL: http://myamericanreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0