Sverige finns kvar

Nu är man tillbaka i vardagsrutinen igen när mammsen har åkt. När jag vinkade av henne igår vid busstationen fick jag en smula hemlängtan. Jag kom helt plötsligt på att det finns ett liv hemma i Sverige med. De senaste månaderna har man liksom glömt av det lite. När jag kom hem så gjorde Robert allt för att få mig på humor och med kakor, farmer wants a wife och independence day så lyckades han! Sverige får vänta några månader, jag trivs här och ärligt talat skulle jag råda alla människor att ta lite tid ifrån Sverige, ifrån aftonbladet vars största nyhet är om idol, en paus ifrån allt det trygga man är van vid. Dundee är ju en lite mer rough town och det får en att inse vilket land i världen som är det absolut bästa!
Idag ska jag först käka lunch med Rab och sedan dra ner för mördarbacken och lämna in lite cv:n och sedan gå till Jobcentre en stund.

Kommentarer
Postat av: syster
2009-10-15 @ 18:38:10
URL: http://tilliew.devote.se
Postat av: emma
2009-10-15 @ 18:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0