BIO!

Idag invigde jag och Robert biolivet här i Dundee. Vi såg filmen District 9 som handlar om utomjordingar som blir fast på jorden. De hålls separerade i slummen liknande ghetton. Jag gillade filmen och tyckte den hade en spännande vinkel, dock förstår jag om många ogillar den eftersom den är väldigt speciell. Det krävs lite innanför pannbenet för att förstå den!

 

Biosalongen var spännande, det var den högsta jag suttit i i hela mitt liv. Det kändes som om skärmen var en kilometer nedanför. Ljudet var däremot mycket bättre än i Linkan.

 

 

4 filmer man måste se de kommande månaderna

 

 

  • Avatar - En film som verkar helt underbar! En fantasy-film som handlar om underbart vackra varelser som håller på att förstöras av människan.
  • 2012 - En film jag inte är riktigt säker på om jag vågar se. Den berör ämnet jordens undergång och för tankarna till the day after tomorrow. Den grudar sig ju på en sägen om att jorden kommer gå under den 21 december 2012. Googla det och ni kommer bli vettskrämda!
  • Surrogates - En spännande Sci-fi film helt i min smak. Lite matrix känsla över den.
  • The invention of lying - För tankarna till Jim Carries Liar Liar där han inte kan ljuga fast tvärtom. En rolig lätt komedi som jag ser fram emot

 



Kommentarer
Postat av: Anonym
2009-09-27 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0