Jobcentreplus!

Jobcentreplus är Arbetsförmedlingen i Storbritannien!
För att kunna söka jobb i UK, inom Jobcentreplus måste man ha ett National Insurancenumber.
För att få ett National Insurancenumber måste man ha en bostad.
Det tog oss ca 2 veckor att hitta en bostad, då ringde jag direkt för att skaffa ett national insurancenumber. Det tidigaste mötet de hade var över en och en halv vecka senare efter att jag ringt. I torsdags var jag på mötet och tanten sa att jag skulle få mitt nummer skickat med posten inom FYRA VECKOR!! Jag försökte ringa på olika jobb idag men tanten i andra änden förklarade snällt att jag var tvungen att vänta på mitt ni nummer.
Så tills jag får det så får jag nöja mig med att kolla på Gumtree som har sjukt mycket reklam och ganska crappiga jobb. Sen kan jag gå runt i olika butiker och lämna in mitt cv.
Snark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0